> Defect bij ontvangst
> Garantietermijn
> Garantieprocedure
> Fabrieksgarantie
> Service en garantie

 

Defect bij ontvangst


U heeft uw bestelling ontvangen, maar helaas blijkt er een product defect te zijn. Het beste is om direct contact met ons op te nemen via ons contactformulier, zodat wij zo snel mogelijk ervoor kunnen gaan zorgen dat u een correct werkend product van ons ontvangt. Let op! Nooit zomaar een product retour sturen, u dient altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice.

 

Garantietermijn


Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

 

Garantieprocedure


Uw aangeschafte product op is binnen de garantietermijn defect geraakt.

Volg nu de volgende stappen:
Stap 1: Surf naar ons contactformulier.

Stap 2: Zoek uw ordernummer erbij van uw bestelling en vul deze in op het formulier. (1000XXXXXX)

Stap 3: Selecteer bij "Soort vraag" de optie "Defecten".

Stap 4: Omschrijf in het notitie veld het defect van het product en om welk product het gaat. Het liefste met een productcode / artikelcode erbij.

Stap 5: Verstuur het formulier naar onze klantenservice.

Onze klantenservice gaan voor u een MHS formulier aanmaken met een uniek MHS-nummer voor het gratis retour sturen van het defecte product. Het kan een dag of langer duren voordat u deze informatie van ons ontvangt. Op het MHS-formulier staat ook ons speciale retouradres.
Per geval wordt er gekeken of u een vervangend product van ons ontvangt of dat het product voor reparatie in aanmerking komt. U wordt hierover per e-mail bericht door onze klantenservice.

 

Fabrieksgarantie


Op alle producten bieden we je 1 jaar garantie op fabricagefouten. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. In het kort komt het erop neer dat je product bij normaal gebruik niet stuk mag gaan binnen 1 jaar. Mocht dit wel het geval zijn, dan gaan we je product kosteloos repareren of vervangen.

Mocht je product toch kapot gaan neem dan contact met ons op. Na beoordeling van de melding zal één van de onderstaande acties volgen:

1. Wij vragen jou om het defecte product naar ons terug te sturen. Het product wordt in dit geval gerepareerd bij MHS Ruitersport of bij een externe reparateur.

2. Grote producten komen we ophalen of de fabrikant komt het product bij jou thuis repareren. Je hoeft het product niet op te sturen.


Garantievoorwaarden fabrieksgarantie
Voor herstel of vervanging op grond van deze garantie gelden een aantal voorwaarden. Heb je het product langer dan 1 jaar geleden gekocht? Of is je product kapot als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Dat lossen we graag voor je op. Maar in de meeste gevallen valt de reparatie dan niet binnen de garantie van MHS Ruitersport. In dit geval worden er kosten in rekening gebracht voor de reparatie.

 

Service en Garantie


Ben je niet tevreden over een product? Of is deze stuk? Dat is erg vervelend. Daar gaat we zeker iets aan doen! Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, voor zover dit fabricage en materiaal fouten betreffen. De fabrieksgarantie is 1 jaar van toepassing. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onder de fabrieksgarantie vallen:
Fabricagefouten, materiaalfouten en stiksels.

Het volgende valt niet onder de fabrieksgarantie:
Zodra een artikel door iemand anders dan MHS Ruitersport of leverancier wordt gerepareerd. Verlies van strasssteentjes, slijtage van siliconenzitvlak, kapotte ritsen en andere slijtage door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt eveneens niet onder de garantie.

Heeft u een klacht?
Wij willen dit graag samen met jou oplossen. Neem bij een klacht daarom altijd eerst contact op met de klantenservice. Foto's zeggen meer dan woorden! Mail ons je klacht, foto en bestelnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op. Heb je een vraag voor ons? Stel deze gerust, we helpen je graag.