Retourneren

90 dagen retourbeleid
Herroepingsrecht
Gevolgen van de intrekking
Uitzonderingen
Retourkosten
Zakelijk retourneren
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen - annuleren of wijzigen?
Retourprocedure

 


Ben je niet helemaal tevreden met je product? Is het defect? Dan lossen we dit zo efficiënt mogelijk voor je op. Wil je een bestelling retourneren, binnen de termijn van 90 dagen, dan kan dat met inachtneming van onze algemene voorwaarden. Dit geldt niet voor zakelijke orders.

 

Retourzendingen (online retourneren aanmelden)


Is de paardendeken iets te klein? Past een roze halster niet zo goed bij je paard als verwacht? Is het product niet zoals je dit had voorgesteld? Wil je een product retourneren? Geen probleem! Vraag een retourlabel aan voor het verzenden van goederen uit EU-landen naar MHS Ruitersport.

Registreer je retourzending snel en eenvoudig via onderstaande button:

Retourpakket

Zorg ervoor dat je geretourneerde artikelen schoon en onbeschadigd zijn. De labels nog steeds bevestigd zijn aan het product en in de originele verpakking zitten. Verpak je retourzending zorgvuldig om er zeker van te zijn dat wij deze in goede orde ontvangen in ons magazijn. Controleer de retourzending met betrekking tot de hygiëne en de naleving van de extra instructies die je samen met het product hebt ontvangen. Producten welke door jou niet op de juiste wijze worden geretourneerd, welk product niet hygiënisch schoon is, worden door ons magazijn NIET geaccepteerd. Deze producten worden door MHS dan aan jou geretourneerd of vernietigd.

Wanneer jij niet aan de retourvoorwaarden voldoet kan het pakket worden geretourneerd aan jouw adres. Als het resterende aankoopbedrag door de retourzending onder de verzendvrije drempel daalt, worden de verzendkosten alsnog aan jou in rekening gebracht. Als een bestelling gedeeltelijk wordt geannuleerd, kunnen actievoorwaarden (kortingsbonnen, gratis verzendkosten, promotiecodes, enz.) die zijn gekoppeld aan een minimale besteding aanleiding geven tot een gewijzigde terugbetaling.

Verzending naar MHS vindt plaats voor rekening en risico van de afzender. MHS Ruitersport is eerst pas verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van je retourzending in ons magazijn.

Wanneer een artikel is gebruikt en/of niet meer in de originele verpakking zit, zal MHS het niet meer (retour) accepteren. Hetzelfde geldt voor vuile, vieze en/of onhygienische producten. Denk bijvoorbeeld aan haar-, modder- of zweetresten aan de binnenkant van een deken of halster. Om deze reden raadt MHS aan om altijd dekens en/of halsters te passen met een (bijv.) laken of (hand)doek eronder.

MHS is niet verantwoordelijk voor en faciliteert de opslag van niet-geaccepteerde goederen niet; Productverpakkingen moeten waar mogelijk in de originele doos of plastic zak worden verzonden. Pak bijvoorbeeld de originele doos of scheerapparaatkoffer in een extra doos zodat deze verpakking tijdens het transport niet beschadigd raakt; Zorg er ook voor dat alle andere labels en adressen (bijvoorbeeld je afleveradres) uit of van het pakket zijn verwijderd.

Let op: Bij een MHS actie kan er een cadeau aan je bestelling zijn toegevoegd. Wanneer jij de gehele bestelling retourneert, dien je ook het geschenk terug te sturen. Als je ervoor kiest om het geschenk te behouden, wordt de waarde van het geschenk (+ verzendkosten) in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

 

Herroepingsrecht uit het contract


Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 90 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de koerier is, de goederen fysiek in bezit neemt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet jij ons door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) laten weten dat jij de overeenkomst herroept. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat je jouw mededeling over jouw uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping


Zolang je bestelling nog niet in het verzendproces zit, kunnen wij je bestelling annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. Neem dan contact met ons op via [email protected]

Als je de overeenkomst annuleert voordat de bestelling is verzonden, betalen wij je het volledige bedrag retour, inclusief verzendkosten, onverwijld en uiterlijk 7 werkdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om de overeenkomst te annuleren, terug. Wij betalen je terug met dezelfde betaalmethode waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; voor een dergelijke terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij verwerken onze retourzendingen dagelijks en tijdens de verwerking ontvang je van ons een bevestigingsmail. Je dient de goederen onverwijld, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop je ons op de hoogte heeft gesteld van jouw beslissing om het contract te annuleren, aan ons te retourneren. De deadline wordt gehaald als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je draagt dan de directe kosten van het retourneren van de goederen zelf. We houden de terugbetaling in totdat de goederen zijn ontvangen en geïnspecteerd. Je bent alleen aansprakelijk voor de verminderde waarde van de goederen als gevolg van het gebruik van de goederen, die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen te bepalen. Het is niet nodig om verbruiksartikelen en/of schoonmaakmiddelen uit te pakken om te evalueren. Als jij dit toch doet, zijn de producten niet meer verkoopbaar en is de afschrijving 100%.

 

Uitzonderingen


Uitgesloten van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die betrekking heeft op de levering van: Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon zijn bestemd. te zijn:

• Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;

• Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om terug te keren en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

• Producten die door hun aard na levering onherroepelijk zijn vermengd met andere artikelen.

 

Retourkosten


Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van je eigen verzendkosten. Deze kosten worden niet gerestitueerd. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de verzending in mindering gebracht op je terugbetaling. Bij MHS Ruitersport betaal je geen kosten voor het retourneren van een defect of verkeerd geleverd product.

 

Zakelijke bestellingen retourneren


Als je een zakelijke bestelling hebt geplaatst, gelden er andere voorwaarden voor het retourneren van je gehele of gedeeltelijke bestelling. De Wet koop op afstand is niet van toepassing op zakelijke orders. Neem contact op met onze klantenservice over de mogelijkheden voor het retourneren van zakelijke bestellingen via het e-mailadres: [email protected]

Wanneer, na overleg met onze zakelijke klantenservice, een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, kunnen verwerkingskosten in rekening worden gebracht.

 

Hoe kan ik ruilen - mijn bestelling annuleren of wijzigen?


Het is niet mogelijk om een retourlabel aan te vragen bij een niet-EU-land. Het product dient door jezelf, en op eigen kosten, naar MHS Ruitersport te worden verzonden. MHS verwerkt deze retourproducten dezelfde werkdag na aankomst en je ontvangt een bevestigingsmail. Ruilen is niet mogelijk! De terugbetaling vindt plaats op dezelfde rekening waarop de betaling is gedaan. Wij verwerken geen ruilingen in ons magazijn. Als je een bestelling wil retourneren, moet je het originele artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen op onze website. Op deze manier kun je de gewenste nieuwe artikelen bestellen en hoef je niet te wachten tot je retourzending is verwerkt.

 

Retourprocedure


Wat is het terugkeerbeleid van MHS?


Je dient de producten binnen 90 dagen na ontvangst te retourneren of aan te geven dat je dit wenst (dan binnen 14 dagen na kennisgeving te retourneren). Houd er bij het gebruik van je herroepingsrecht rekening mee dat het product in onberispelijke staat moet zijn. Dit betekent dat de producten in een nieuwe en ongebruikte staat moeten verkeren. Bij het openen van producten waarvan je het product redelijkerwijs had kunnen beoordelen zonder de verpakking te openen (transparante verpakking), worden de afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ga voorzichtig om met de verpakking van een artikel. Schrijf geen teksten of plak stickers of plakband op de verpakking van het product zelf.

Als klant ben je verantwoordelijk voor het goed verpakken van de retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Verpak de retourartikelen in een (buiten)doos (een doos rond de originele doos) om beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Indien het product beschadigd is en/of gebruikerssporen vertoont, behoudt MHS Ruitersport zich het recht voor deze waardevermindering van het product in rekening te brengen. Bovendien moeten alle bijproducten, zoals beschrijvingen, enz., aanwezig zijn (indien redelijkerwijze mogelijk). Wanneer je retourzending in ons magazijn is aangekomen, wordt deze retour dezelfde (werk)dag door MHS verwerkt. Je ontvangt dan een bevestigingsmail van MHS. Terugbetalingen worden gedaan binnen 7 werkdagen na verwerking. Het geld wordt terugbetaald via dezelfde betaalmethode waarmee je voor jouw bestelling hebt betaald (d.w.z. een creditcardbetaling wordt teruggestort op je creditcard, een Ideal betaling op je bankrekening en een PayPal betaling aan PayPal).

 

Hoe kan ik de status van mijn retour zien?


Wanneer je jouw retourpakket op het postkantoor hebt afgeleverd, ontvang je een bewijs van verzending met een Track and Trace code. Met deze Track and Trace code hou je eenvoudig de status van je retourzending in de gaten. Zodra je retourzending in ons magazijn is ontvangen en verwerkt, ontvang je een e-mail ter bevestiging.

 

PayPalPayPal retourkosten


Als je jouw bestelling met PayPal hebt betaald kun je eventueel op kosten van Paypal de producten retourneren naar MHS Ruitersport. Klik op de link om de voorwaarden van PayPal te bekijken. 

 

Klarna


Zorg ervoor dat je de procedures van Klarna kent voordat je deze betalingsoptie kiest. De website van Klarna is te vinden door op deze link te klikken.

 

Geschillen


Online geschillenbeslechting volgens art. 14 par.1 Verordening ODR Consumenten: De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting, tevinden op:http://ec.europa.eu/consumers/odr. Consumenten hebben de mogelijkheid om dit platform te gebruiken voor de beslechting van geschillen. Trusted Shops is bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumenten.

 

Kopersbescherming. Geeft 100% zekerheid


De automatische kopersbescherming van Trusted Shops beschermt online klanten bij het winkelen in webshops met het Trusted Shops keurmerk tegen financiële risico's. De kopersbescherming tot € 2.500,- is de garantie dat het Trusted Shops keurmerk staat voor online beveiliging. Als er onverhoopt iets misgaat tijdens het online winkelen, wordt het aankoopbedrag gegarandeerd op basis van de kopersbescherming - ongeacht de gebruikte betaalmethode.

 

Vragen of klachten


Heb je een vraag, opmerking of klacht? E-mail ons, we zullen ons best doen om je zo snel mogelijk te helpen. Ben je van mening dat we jouw klacht niet goed hebben opgelost? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke Geschillencommissie Europees Online Geschillen Platform (ODR). Heb je jouw antwoord niet op onze website gevonden of twijfel je ergens aan? Neem gerust contact op met onze klantenservice via e-mail op [email protected]

 

Terug naar klantenservice