We bezorgen je bestelling zoals je van ons gewend bent, uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen | meer informatie

Retourneren

> 90 dagen op zicht
> Retourneren (retour online aanmelden)
> Herroepingsrecht
> Uitzonderingen
> Kosten retour sturen
> Zakelijke bestellingen retourneren
> Hoe kan ik mijn bestelling ruilen - annuleren of wijzigen?
> Retour procedure


90 dagen op zicht


Ben je toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dan zullen we dit zo goed en snel mogelijk oplossen. Je mag binnen de termijn van 90 dagen een bestelling zonder opgaaf van reden, met inachtneming van onze algemene voorwaarden, retourneren.

Lees hier meer over ons retourbeleid en om je retourzending aan te melden.


Retourneren (retour online aanmelden)


Is je nieuwe deken net wat te klein voor je paard? Of past een roze halster toch minder goed bij je paard dan gedacht? Is het product niet zoals je je had voorgesteld? Retourneren geen probleem! Wil jij een product retourneren? Dat kan! Via onderstaande link kun je eenvoudig en snel je retour aanmelden:

 

Retour aanmelden

Retour aanmelden >>

Controleer of de retour komende artikelen schoon, onbeschadigd zijn, met de kaartjes er nog aan, in de originele verpakking. Verpak je retourzending zorgvuldig zodat wij deze ook in goede orde ontvangen in ons magazijn. Kijk bij het retourneren, i.v.m. de hygiëne, naar de extra instructies welke jij hebt ontvangen samen met het product. Producten welke niet op de juiste wijze zijn gepast worden (om hygiënische redenen) NIET teruggenomen en worden door MHS onvoorwaardelijk geretourneerd.

Wanneer een artikel is gebruikt en/of niet meer in de originele verpakking zit, kan MHS deze niet meer retour nemen. Hetzelfde geldt voor vieze producten. Denk bijvoorbeeld aan haren, modder of zweet resten aan de binnenkant van een deken of dekje. Om deze reden raadt MHS aan om dekens en dekjes altijd met een laken eronder te passen. Als de artikelen vies bij MHS binnenkomen dan neemt MHS het artikel (om hygiënische redenen) nooit retour!

MHS draagt geen verantwoordelijkheid voor, en faciliteert geen opslag, van niet geaccepteerde goederen; Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke doos of plastic zak verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos of scheerapparaat koffer in een extra doos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt; Zorg ook dat alle andere labels en adressen (bijvoorbeeld van jouw afleveradres) van het pakket af zijn gehaald.

Voor het product dat je graag zou willen ontvangen, kun je een geheel nieuwe bestelling plaatsen op de website;

Let op! Bij MHS Ruitersport kan je regelmatig een cadeau toevoegen aan je order. Wanneer je de volledige bestelling terugstuurt moet je ook het cadeau terugsturen. Als je ervoor kiest om het cadeau te houden zal de waarde van het cadeau (+ verzendkosten) in mindering worden gebracht op het terug te ontvangen bedrag.

Zolang je bestelling nog niet in het verzendproces zit kunnen wij je bestelling wel annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen, neem hiervoor contact met ons op.
[email protected]

U heeft als consument het recht om een besteld product voor 90 dagen op zicht te houden en mocht deze niet bevallen, zonder opgaaf van reden retour te sturen (dit geldt niet voor zakelijke bestellingen). Voor retourzending kunt u retourlabel aanmaken hanteren.


Herroepingsrecht


U heeft het recht om binnen een termijn van 90 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden formulier voor herroeping of het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Wij verwerken dagelijks onze retour goederen en bij verwerking ontvangt u een mail van ons ter bevestiging.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen en/of reinigingsproducten is het niet nodig om ze uit te pakken. Doet u dit toch, dan zijn de producten niet meer verkoopbaar en is de waardevermindering 100%


Uitzonderingen


Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van: Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

  • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

 


Kosten retour sturen


Bij MHS Ruitersport betaalt u geen kosten voor het retour sturen bij een defect of fout geleverd product.


Zakelijke bestellingen retourneren


U heeft een zakelijke bestelling gedaan, dan gelden er andere voorwaarden voor het retourneren van uw gehele of gedeeltelijke bestelling. De Wet koop op Afstand is niet van toepassing voor zakelijke bestellingen. Neem contact op met onze klantenservice over de mogelijkheden voor het retourneren van zakelijke bestellingen middels het mailadres: [email protected].
Wanneer na overleg met onze zakelijke klantenservice, een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, kunnen er verwerkingskosten in rekening worden gebracht.

 


Hoe kan ik mijn bestelling ruilen – annuleren of wijzigen?


Bij MHS stuur jij jouw product retour via de knop “retour aanmaken”. Het product wordt dan verzonden naar MHS. MHS verwerkt deze retour producten dezelfde werkdag en hiervan ontvangt jij een verwerkingsbevestiging per mail. Ruilen is niet mogelijk! MHS  verwerkt je retour zending als daadwerkelijk retour en betaalt je het bedrag per bank terug. Op deze manier kan je direct of zo snel mogelijk zelf op de website, de gewenste nieuwe artikelen bestellen. Zo hoef je niet op het verwerken van je retour te wachten;


Retour procedure


Retouren
U dient de producten binnen 90 dagen na ontvangst te retourneren, of aan te geven dat u dat wilt gaan doen (dan binnen 90 dagen na melding terugsturen). Hou er bij gebruikmaking van uw herroepingsrecht rekening mee dat het product in onberispelijke staat is. Dit houdt in dat de producten indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat dienen te verkeren. Bij het openmaken van producten waarvan u zonder de verpakking open te maken redelijkerwijs het product had kunnen beoordelen (doorzichtige verpakking), worden de kosten voor waardevermindering in rekening gebracht. Ga zorgvuldig om met de verpakking van een artikel. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking van het product zelf. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van de retourzending voor een goede bescherming tijdens transport. Verpak de retourartikelen in een (over)doos (een doos om de originele doos) om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. Mocht het product beschadigd zijn en/ of gebruikerssporen vertonen, behoud MHS Ruitersport het recht om deze waardevermindering van het product in rekening te brengen. Tevens dienen alle bijproducten, zoals beschrijvingen e.d. aanwezig te zijn (indien redelijkerwijs mogelijk).

Wanneer je retour aangekomen is in ons magazijn wordt deze retour door MHS dezelfde (werk)dag verwerkt. Je ontvangt dan een e-mail met bevestiging van MHS. Terugbetaling vindt plaats binnen 7 werkdagen na verwerking;

Heb je een bestelling geretourneerd en wil je je geld terug? Onze medewerkers verwerken de retouren zo snel mogelijk. Je geld wordt binnen 7 werkdagen teruggestort. Het geld wordt op dezelfde betaalwijze terugbetaald zoals je je bestelling hebt betaald (dus een creditcardbetaling wordt geretourneerd op je creditcard, een Ideal-betaling op je bankrekening en een PayPal-betaling op PayPal).

Lees hier meer over ons retourbeleid en om je retourzending aan te melden.

Hoe kan ik zien wat de status van mijn retour is?
Wanneer je je retour pakket hebt afgegeven op het postkantoor, ontvang je hiervan een verzendbewijs met Track en Trace code. Via deze Track en Trace code kan je zelf gemakkelijk in de gaten houden hoe ver je retour zending is. Zodra je retour in ons magazijn is ontvangen wordt deze dezelfde dag verwerkt. Je ontvang na verwerking een e-mail ter bevestiging hiervan. Dit geschiedt op dezelfde dag dat de goederen zijn retour ontvangen en verwerkt;


Paypal Retourkosten Vergoeding

Heeft u uw bestelling betaald met PayPal dan kunt u gebruik maken van de PayPal Retourkosten Vergoeding. Klik op de link om de voorwaarden te bekijken.

Geschillen

Online-geschillenbeslechting volgens art. 14 lid 1 Verordening ODR Consumenten: De Europese Commissie stelt een platform voor online-geschillenbeslechting ter beschikking dat u onder http://ec.europa.eu/consumers/odr/ kunt vinden. Consumenten hebben de mogelijkheid om dit platform te gebruiken voor de beslechting van geschillen. Thrusted Shop is bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumentenzaken.

Kopers bescherming. Geef 100% zekerheid

De automatische kopers bescherming van Thrusted Shops beschermt online klanten bij het shoppen in webshops met het Thrusted Shops keurmerk tegen financiële risico’s. De kopers bescherming tot € 2.500 is de garantie dat het Thrusted Shops keurmerk voor online zekerheid staat. Mocht er onverwacht iets misgaan tijdens het online shoppen, dan is het aankoopbedrag op basis van de kopers bescherming gewaarborgd – onafhankelijk van de gebruikte betaalmethode.

Vragen of klachten

Heb je een vraag, opmerking of klacht? Mail ons, we doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. Ben je van mening dat wij je klacht niet goed hebben opgelost? Dan kun je je wenden tot de onafhankelijke Geschillencommissie Europese online geschillenplatform (ODR).


Heb je je antwoord niet kunnen vinden op onze website of twijfel je ergens over? Neem gerust contact op met onze klantenservice per mail via [email protected]


Terug naar klantenservice >>